Serietips: Covert Affairs

Inni mellom så vil jeg ta meg tid til å tipse litt, og si min mening om serier jeg ser på. I sommer så har jeg fulgt med på et par “sommerserier” som hadde premiere i juni/juli og vil gå frem mot høstens store sesongstart.

En av seriene jeg har fulgt med på heter Covert Affairs og er en CIA-agent serie. Vi møter agenten Annie Walker, spilt av Piper Perabo som du helt sikkert husker som småsjenert, aspirerende sangkomponist som rocket bardisken i Coyote Ugly. Annie Walker er rekruttert til CIA pga sine gode språkkunnskaper (hun behersker 9 språk) og hun kaster seg i det med liv og lyst ettersom hun trenger noe meningsfylt å fylle tiden og tomrommet etter den store kjærligheten som forsvant ut av livet hennes uten å si noe.

I andre roller finner vi Christopher Goram, som hadde en av hovedrollene i skrekkserien Harper’s Island. Han spiller teknologieksperten Auggie som etter et uhell i feltet nå er blind. Men det betyr ikke at han er kjedelig – tvert om. Kanskje den mest spennende karakteren i hele serien🙂 Sendhil Ramamurthy, sist sett som Mohinder i Heroes, har også en rolle som en annen CIA agent.

Serien har et standard en-sak-per-episode oppskrift som fungerer helt fint. Annie blir kastet ut på dypt vann fra dag en, og klarer seg overraskende bra. I bunn så ligger kjærlighetshistorien til Annie og ulmer og vi får stadige flashbacks til tiden sammen med han på ferie i tropiske strøk. Og det kommer tidlig for en dag (i hvert fall for oss seere) at han linker inn til CIA og agentverden han også, men at han IKKE er interessert i å involvere Annie i det.

I andre gjesteroller finner vi blant annet Peter Gallagher, bedre kjent som Sandy Cohen i The O.C.

Serien har vært en suksess og er allerede fornyet for sesong 2.

Her er en trailer for serien:

About SerieFreak

Mona er en selverklært SerieFreak og har egen blogg som beviser det. Er 35 år, utdannet siviløkonom fra NHH og godt etablert i Tønsberg med mann og to barn. Skriver også for nettstedet Serienytt.no

2 Responses to “Serietips: Covert Affairs”

  1. Jeg venter spent på dato!
    Christopher Goram ble raskt en favoritt hos meg, men Harpers Island er ikke for meg. Jeg må derfor sitte tolmodig å vente på sesong 2. Om du hører dato, er det flott om du deler🙂

    • Ja, Covert Affairs var nok en av de beste sommerserien jeg så på. (Liker også White Collar for øvrig.) Jeg skal se om jeg ikke kan få gravet frem en dato for sesong 2, men antar at det ikke er før neste sommer, dessverre…

Leave a Reply

