Smallville: Intervju med Allison Mack (Chloe)

Her er et intervju gjort med Allison Mack som spiller Chloe i Smallville. Hun vil kun ha en gjesterolle denne siste sesongen og delta i totalt fem episoder.

Føles det annerledes å forberede seg til å spille Chloe for siste gang?
Ja, absolutt. Jeg setter nå virkelig mer pris på hva jeg har med denne karakteren og med serien. Det har vært et privilegium å spille henne. Det er sant at man ikke helt vet hva man har før det er borte. Ettersom Smallville nå er på siste innspurt, så kan jeg virkelig evaluere livet Chloe har levd, og som har vært en virkelig ære.

Hva er viktig for deg for å få avsluttet Chloe sin historie på en god måte?
Først og fremst at hun beholder sin integritet. At hun virkelig opprettholder det som er viktig for henne og ikke ofrer noen. Jeg har brukt mye tid på å spille en karakter som gir opp mye av det som betyr noe for henne for andre mennesker. Jeg tror hun omsider ar nådd et punkt i sin egen modningsprosess hvor hun ikke gjør det lenger. Jeg håper manusforfatterne beholder denne standarden når de avslutter hennes historie.

Jeg har hørt at ekstremt lojale fans er en av grunnen til at du bestemte deg for å komme tilbake for fem episoder. Er det sant?
Utvilsomt. De vargrunnen til at jeg valgte å returnere. Jeg var veldig klar for å starte noe nytt – ikke fordi jeg var misfornøyd med serien, men fordi jeg var klar for en ny fase i livet. Men jeg innså at vi mot slutten av forrige sesong ikke fikk avsluttet Chloes historie på en god måte og jeg var ikke komfortabel med å forlate ting slik. Så jeg bestemte meg for å komme tilbake for et knippe episoder og gi henne en skikkelig avslutning. Jeg tror det er et forhold mellom min karakter og alle som har fulgt henne gjennom ni sesonger. Jeg vil gjære ære på disse og på meg selv.

About SerieFreak

Mona er en selverklært SerieFreak og har egen blogg som beviser det. Er 35 år, utdannet siviløkonom fra NHH og godt etablert i Tønsberg med mann og to barn. Skriver også for nettstedet Serienytt.no

No comments yet... Be the first to leave a reply!

Leave a Reply

