LoneStar: Kansellert etter to episoder

Årets første kansellering er et faktum. Og det er det kritikerroste dramaet LoneStar fra Fox om en con-man som er forelsket i to kvinner; kjæresten og jenta hvis familie han skal lure for mange penger.

Jeg rakk faktisk ikke å skrive noe om hva jeg syns om pilotepisoden en gang før den ble kansellert. Jeg så episoden forrige uke og syns den var helt ok. Ikke noen wow-serie, men en type serie som det ikke er mange av på nettverksstasjonene i USA som for det meste har cop-shows, sykehusserier og komedier.

Seertallene var skuffende, kun 4 millioner så piloten og tallene sank til 3,2 millioner denne uken, til tross for at serieskaperen skrev et åpent brev til fans og ba dem hjelpe til for å unngå kansellering.

Serien har fem ferdige episoder og kommer ikke til å fullføre de 13 opprinnelige episodene som er bestilt. Det er enda ikke klart om de kommer til å sende de tre siste episodene eller ikke. Serien Lie to Me, som etter planen skulle på etter jul, kommer til å overta sendetidspunktet.

About SerieFreak

Mona er en selverklært SerieFreak og har egen blogg som beviser det. Er 35 år, utdannet siviløkonom fra NHH og godt etablert i Tønsberg med mann og to barn. Skriver også for nettstedet Serienytt.no

2 Responses to “LoneStar: Kansellert etter to episoder”

  1. Jeg synes piloten var flott! Castingen er bra, særlig hovedrolleinnehaveren og hans far, filmingen er også førsteklasses. Det jeg sliter med er plottet.
    Sånn generelt har jeg, som så mange andre et særs dårlig forhold til utrohet.
    At noen helt bevisst ikke bare er utro med kona/kjæresten på privaten, men også er en con man på jobb, det blir litt i voldsomste laget. Jeg bestemte meg raskt for at denne serien ønsker jeg ikke å følge.
    Det er rett og slett for ubehagelig å se!!

    Jeg håper dog at James Wolk finner en annen serie fort, for han var snasen!😉

    • Jeg er enig med deg ang utrohet – veldig spesielt å basere hele serien på det. Men om de hadde snudd litt på det, og fokusert på at han ikke ønsket å være con-man lenger og at han bevisst ønsket å velge et liv, så hadde det vært mye bedre. Men her var han gift med hun ene (for å lure til seg penger) og så går han hen og gifter seg med hun andre også. Det syns jeg var veldig spesielt. Så da er det kanskje like greit at hele serien avsluttes først som sist. Men enig i at det var en sterk casting og ev velregissert pilotepisode.

Leave a Reply

