Alphas: Ny trailer (Comic-Con)

Alphas er ny serie fra SyFy som hadde premiere for to uker siden. Handlingen spinner rundt “Alphas”  – personer med ekstraordinære evner som jobber for et team drevet av myndighetene. Serien er tilstede på Comic-Con og viste denne nye traileren for hva vi har i vente. 

Jeg har sett de to første episodene av serien. Pilotepisoden var en 60 minutters episode. Jeg hadde forhåpninger om noe som kunne fylle tomrommet etter Heroes, men er så langt ikke helt overbevist. Slik det ser ut så legger de opp til en “alpha-skurk” per uke med et tynt lag av større mytologi i bunnen. Jeg skulle gjerne sett dette snudd opp ned. Føler vel også at serien så langt tar seg selv litt vel seriøst, selv om de bevisst legger inn dagligdagse hendelser for å gi inntrykk av at dette er virkelig og ikke nok en helte-serie. Karakterene virker spennende nok, men så langt synes jeg ikke vi har kommet tett nok innpå dem til at jeg klarer å gjøre meg opp en god nok mening.

Jeg kommer antagelig tilbake med et mer fyldig førsteinntrykk etter at Comic-Con er over. Som alltid så gir jeg en ny serie minst fem episoder før jeg forlater eller bestemmer meg for å bli.

About SerieFreak

Mona er en selverklært SerieFreak og har egen blogg som beviser det. Er 35 år, utdannet siviløkonom fra NHH og godt etablert i Tønsberg med mann og to barn. Skriver også for nettstedet Serienytt.no

4 Responses to “Alphas: Ny trailer (Comic-Con)”

  1. har faktisk sett de 2 første episodene og liker den så langt

    • ps: første episoden (pilot episoden) var bare en 60 minutters episode

      • Du har helt rett, Fred🙂 60 minutter er riktig lengde, der gikk det litt i ball for meg. Men lengre enn vanlig var den i hvert fall. Jeg retter det opp.

    • Jeg synes også den er ok så langt, men har ikke klart å suge meg helt inn ila de to første episodene slik noen serier klarer. Men det trenger ikke bety noe som helst, er mange geniale serier jeg har måtte gitt flere episoder før de “sitter”. Derav fem-episoders-regelen🙂

Leave a Reply

