deadman-dccomics-cryingout-tsr

Deadman – potensiell ny helte-serie fra The CW

The CW har levd godt på superhelt-serien Smallville i 10 år. De jakter nå på en helt som kan fylle tomrommet etter Clark Kent. Kan ‘Deadman’ være løsningen?

Hvem i huleste er så Deadman? Det var i hvert fall spørsmålet jeg stilte meg da jeg kom over nyheten. Nå skal det sies at jeg ikke er en tegneserie-fantast, men jeg velger å anta at det er flere enn meg som ikke har hørt om denne karakteren før. Jeg har funnet ut at det er en del av DC Comics-universet.

I følge Wikipedia så er Deadman et spøkelse. Da han var i livet het han Boston Brand og var en sirkus trapesartist som opptrådde under artistnavnet Deadman. Da var han iført et rødt kostyme og hvit makeup. Han blir myrdet under en trapesopptreden av den mystiske gjerningsmannen bare kjent som Hook. Sjelen hans blir gitt evnen til å besette et hvert levende vesen av den hinduistiske gudinnen Rama Kushna for at han skal kunne finne morderen sin.

Den nye CW-presidenten har tidligere uttalt at det er på jakt etter en ny helte-serie. I følge Deadline.com så er Supernatural-skaper Eric Kripke som sitte i sjefsstolen for denne seiren. Eric Kripke har gjort en fantastisk jobb med Supernatural, så det gjør meg positiv. Selve Deadman-konseptet derimot tenner meg ikke spesielt og jeg tror også at det ville vært en fordel å finne en helt flere har hørt om og har et forhold til, enten de er comic-entusiaster eller ikke.

Hva tror du?

About SerieFreak

Mona er en selverklært SerieFreak og har egen blogg som beviser det. Er 35 år, utdannet siviløkonom fra NHH og godt etablert i Tønsberg med mann og to barn. Skriver også for nettstedet Serienytt.no

2 Responses to “Deadman – potensiell ny helte-serie fra The CW”

  1. Hmm, blir spennende å se. Har aldri hørt om den karakteren.

  2. Har aldri hør om deadman, men nå er jo jeg en stor marvel person meg selv og har bare hørt om de mest kjente fra DC.
    Men når jeg først leste nyheten i går så ble jeg litt glad siden man vet at Kripke laget noe bra som Supernatural og at denne også kan bli noe bra, så gleder meg🙂

Leave a Reply

